«Ο άνθρωπος δεν πεθαίνει, όταν πρέπει, αλλά όταν μπορεί» (Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες)
- Της Σμαράγδας Μιχαλιτσιάνου
Αυτό ήταν το χρονικό του προαναγγελθέντος θανάτου που σημειώθηκε κοντά στα Τέμπη, όπου δύο τρένα συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα τουλάχιστον 39 νέοι άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και άλλοι 85 να τραυματιστούν.
Ένας επιβάτης κατήγγειλε:
«Όταν ακούσαμε τον οδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο εισιτήριων και να λέει «πάμε και όπου βγει», σίγουρα, είσαι προϊδεασμένος ότι κάτι δεν πάει καλά. Το άκουσα μέσω των ασυρμάτων, «πάμε και όπου βγει».
Κι αν αληθεύει η καταγγελία τόσους νεκρούς, ποιος θα τους φέρει πίσω;
Στο μεταξύ μια σοβαρότατη καταγγελία διατύπωσε δημόσια ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, σχετικά με τη λειτουργία των αμαξοστοιχιών στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η αδιανόητη τραγωδία με τους 39 νεκρούς.
Ο κ. Κώστας Γενηδούνιας, μιλώντας στην ΕΡΤ, επεσήμανε ότι «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».
Για το ερώτημα που δημιουργήθηκε, αν οι μηχανοδηγοί κινούνται στα «τυφλά», διευκρίνισε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».
Ο ίδιος υπογράμμισε πως «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους». Σχετικά με τις συνθήκες του δυστυχήματος, είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».
Τέλος, ο κ. Γενηδούνιας δήλωσε: «Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα».
Την έλλειψη συγχρόνων συστημάτων GPS από τον σιδηρόδρομο που θα έδειχναν που ακριβώς είναι κάθε τρένο αποκάλυψε στην τηλεόραση του OPEN ο γραμματέας της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης.
«Είναι διαχρονικό το έγκλημα με τα σιδηροδρομικά έργα», ανέφερε ο γραμματέας της ΓΣΕΕ, «να θυμίσω, ότι από το 1975 αγωνίζεται η χώρα μας να φτάσει ένα δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, μέχρι δηλαδή 200χλμ, όταν σε άλλες χώρες παλεύουν για 500. Με μια διπλή γραμμή, άξονα ΠΑΘΕ, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, ενώ τα σύγχρονα συστήματα GPS δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα και κάποια έχουν αγοραστεί πολύ πριν, από το 2000».
Και κάτι αδιανόητο σύμφωνα με τις δηλώσεις του γραμματέα της ΓΣΕΕ «Ο ΟΣΕ δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για να συντηρεί το δίκτυό του. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι έχουμε τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία μεταφορών ιδιωτικοποιημένη, τη μοναδική σιδηροδρομική εταιρεία επισκευών ιδιωτικοποιημένη, και ότι ο ΟΣΕ δεν έχει τα χρήματα που απαιτούνται για να συντηρεί το δίκτυό του. Δεν είναι σημερινό φαινόμενο, είναι διαχρονικό και η ευθύνη όλων των κυβερνήσεων ήταν αυτή».
Μα που ζούμε; Σίγουρα σε τριτοκοσμική χώρα. Και οι κυβερνώντες τι έκαναν; Μόνον αυτό. Να απειλούν τους πτωχευμένους Έλληνες, όταν αδυνατούν να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους απέναντι στην εφορεία να χάνουν τα σπίτια τους από τα ξένα funds. Για του λόγου το αληθές έξι τουλάχιστον πλειστηριασμοί γίνονται καθημερινά στην περιοχή του Βύρωνα.
Αλλά, ποιος θα πληρώσει το φόρο αίματος αυτής της τραγωδίας;