UNESCO: Δέκα εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον πολιτισμό χάθηκαν το 2020 λόγω πανδημίας

Η Covid οδήγησε σε μια άνευ προηγουμένου κρίση στον πολιτιστικό τομέα, αναφέρει ο διεθνής Οργανισμός

by Times Newsroom

Σύμφωνα με την UNESCO,  περισσότερες από 10 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στη δημιουργική βιομηχανία του πολιτισμού χάθηκαν παγκοσμίως το 2020 ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορονοϊού και της ανόδου της ψηφιοποίησης του πολιτιστικού περιεχομένου που καθιστά δύσκολο για πολλούς καλλιτέχνες να κερδίζουν τα προς το ζην. 

«Η Covid οδήγησε σε μια άνευ προηγουμένου κρίση στον πολιτιστικό τομέα. Μουσεία, κινηματογράφοι, θέατρα και αίθουσες συναυλιών σε όλο τον κόσμο, χώροι δημιουργίας και διάδοσης της τέχνης, έκλεισαν τις πόρτες τους. Για πολλούς καλλιτέχνες, η κατάσταση ήταν ήδη αβέβαιη, και τώρα έχει γίνει μη βιώσιμη και απειλεί τη δημιουργική ποικιλομορφία», λέει η Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Audrey Azule. 

Αν και ο πολιτιστικός και δημιουργικός τομέας είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους παγκοσμίως, είναι επίσης ένας από τους πιο ευάλωτους – οι δημόσιοι και ιδιωτικοί επενδυτές συχνά τον παραβλέπουν ή τον αγνοούν. 

Επιπλέον, οι κρατικές επενδύσεις παγκοσμίως στις δημιουργικές βιομηχανίες μειώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, πριν από την πανδημία και η κρίση οδήγησε σε πρόσθετη κατάρρευση των κερδών και της απασχόλησης. 

Το κοινό κάλεσε τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να εναρμονίσουν την προστασία του έργου των καλλιτεχνών και των πολιτιστικών εργαζομένων με το γενικό εργατικό δυναμικό και πρότεινε ένα ελάχιστο μισθό για τους πολιτιστικούς εργαζόμενους, καθώς και καλύτερες συντάξεις και αναρρωτική άδεια για τους ελεύθερους επαγγελματίες καλλιτέχνες. 

«Έχει προκύψει ένα παράδοξο κατά το οποίο η παγκόσμια κατανάλωση και η εξάρτηση των ανθρώπων από το πολιτιστικό περιεχόμενο έχουν αυξηθεί, και ταυτόχρονα γίνεται όλο και πιο δύσκολο για όσους δημιουργούν έργα τέχνης και πολιτιστικό περιεχόμενο να εργαστούν», δήλωσε ο Ερνέστο Οτόνε, βοηθός γενικός διευθυντής του τον πολιτιστικό τομέα της UNESCO. 

Ο Otone προσθέτει ότι «είναι απαραίτητο» να σκεφτούμε πώς να οικοδομήσουμε ένα βιώσιμο και χωρίς αποκλεισμούς εργασιακό περιβάλλον για επαγγελματίες στον τομέα του πολιτισμού και των τεχνών που διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο για την κοινωνία σε όλο τον κόσμο». 

Από την αρχή της πανδημίας, η ψηφιοποίηση «κατέλαβε την πρώτη θέση και έγινε ο πρωταρχικός τρόπος δημιουργίας, παραγωγής, διανομής και πρόσβασης σε πολιτιστικές εκφράσεις» – ως αποτέλεσμα, «πολυεθνικές διαδικτυακές εταιρείες ενίσχυσαν τη θέση τους και οι ανισότητες στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο έγιναν πιο εμφανείς». 

Αν και για πολλούς επαγγελματίες καλλιτέχνες το ψηφιακό περιβάλλον δεν έχει φέρει αρκετά χρήματα για να ζήσουν, «άλλοι έχουν εκμεταλλευτεί την άνοδο μικρότερων πλατφορμών ροής για να αναπτύξουν καινοτόμα ψηφιακά έργα». 

Επιπλέον, υπάρχει έλλειψη ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών, αν και οι γυναίκες αποτελούν το 48,1% των εργαζομένων στον τομέα του πολιτισμού και της ψυχαγωγίας – «εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται σε διευθυντικές θέσεις, έχουν λιγότερη πρόσβαση στη δημόσια χρηματοδότηση και η εργασία τους δεν είναι αρκετά αναγνωρισμένη». 

Η πανδημία επηρέασε επίσης δυσανάλογα τους καλλιτέχνες και τους επαγγελματίες του πολιτισμού – το 2019, μόνο το 33% των μεγάλων κατηγοριών ταινιών βραβεύτηκαν σε 60 μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο και λιγότερο από το ένα τέταρτο (24 τοις εκατό) βραβεύτηκαν για τον καλύτερο σκηνοθέτη και το σενάριο. 

Πηγή: Politika.rs 

Μετάφραση: Λιλιάνα Κούλιτς

Πηγή: ertnews.gr

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή