Μέγας Αλέξανδρος: Από τα social media στη… Βουλή – «Κακή μυθοπλασία με ευτελές περιεχόμενο» λέει η Μενδώνη

Μέγας Αλέξανδρος: Μετά τον σάλο που ξέσπασε στα social media για τη σειρά του NETFLIX, τα αίματα «άναψαν» και στα έδρανα της Βουλής.

by Times Newsroom

Χαρακτηρίζοντας τη σειρά του NETFLIX για τον Μέγα Αλέξανδρο, η κυρία Μενδώνη έκανε λόγο για μία «εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου που βρίθει ιστορικών ανακριβειών»

Απέκλεισε όμως να τεθεί «θέμα λογοκρισίας, ή δίωξης ή απαγόρευσης της», τονίζοντας ότι αυτά αποτελούν «ίδιον αυταρχικών καθεστώτων και στην Ελλάδα η ελευθερία της τέχνης κατοχυρώνεται από το σύνταγμα».

Αφορμή ήταν η επίκαιρη ερώτηση του προέδρου του κόμματος ΝΙΚΗ, Δημήτρη Νατσιού, που χαρακτήρισε «τρισάθλια, απαράδεκτη και ανιστόρητη, γεμάτη ανακρίβειες», τη σειρά του NETFLIX που προβάλλεται, τονίζοντας ότι «παραποιεί την ιστορική αλήθεια για τον Μέγα Αλέξανδρο με στόχο να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού εμφανίζοντας τον να έχει ερωτικές σχέσεις με τον επιστήθιο φίλο του, Ηφαιστίωνα». «Στη σειρά, δίνεται μια ψευδεπίγραφη ιστορική αφήγηση για να περάσει υποσυνείδητα η αντίληψη ότι η ομοφυλοφιλία ήταν αποδεκτή στην αρχαιότητα, στοιχείο που δεν έχει καμία βάση» ανέφερε ο κ. Νατσιός.

Μέγας Αλέξανδρος: «Ευτελές και γεμάτο ιστορικές ανακρίβειες» – Το μήνυμα της Μενδώνη για τη σειρά

«Όλα τα στοιχεία της προσωπικότητας του Μέγα Αλέξανδρου δεν αναδεικνύονται στη σειρά του NETFLIX, η οποία δεν εξυπηρετεί την ιστορική αλήθεια. Βρίθει ιστορικών ανακριβειών και παρουσιάζει σκηνοθετική προχειρότητα. Επιδιώκει τον εύκολο εντυπωσιασμό για να κερδίσει θεατές, χρησιμοποιώντας τον κακόβουλο σχολιασμό ως δήθεν γεγονότα. Η πλατφόρμα χαρακτηρίζει τη σειρά ως ντοκιμαντέρ με σκηνές μυθοπλασίας» τόνισε, χαρακτηριστικά, η υπουργός Πολιτισμού και συμπλήρωσε:

«Στην ουσία, πρόκειται για μια εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου που απέχει παρασάγγας από τα ιστορικά γεγονότα έτσι όπως καταγράφονται στις αρχαίες γραπτές πηγές και τεκμηριώνονται από την αρχαιολογική έρευνα. Όμως, θα γνωρίζετε ότι η έννοια του έρωτα στην αρχαιότητα είναι ευρεία και πολυδιάστατη. Δεν μπορούμε να ερμηνεύουμε ούτε πρακτικές ούτε πρόσωπα που έδρασαν 2.300 χρόνια πριν με τα δικά μας μέτρα, τις δικές μας νόρμες και προσλαμβάνουσες. Ο Μέγας Αλέξανδρος, εδώ και 2.300 χρόνια, δεν χρειάστηκε ποτέ, ούτε χρειάζεται τώρα, την παρέμβαση οποιουδήποτε αυτόκλητου προστάτη της ιστορικής του μνήμης ή ακόμα περισσότερο, της προσωπικότητας και της ηθικής του υπόστασης».

Απαντώντας στο ερώτημα του κ. Νατσιού για το τι μέτρα προτίθεται να πάρει εναντίον της πλατφόρμας, η κ. Μενδώνη ξεκαθάρισε ότι το «Υπουργείο Πολιτισμού δεν ασκεί λογοκρισία, δεν προβαίνει σε πράξεις που έχουν ως αποτέλεσμα τη δίωξη ή την απαγόρευση της, δεν χειραγωγεί, δεν περιορίζει, δεν ελέγχει τη διάδοση πληροφοριών και ιδεών ούτε προληπτικά ούτε κατασταλτικά». «Η λογοκρισία καταλύει τη δημιουργία, θέτοντας ζητήματα περιεχομένου και ουσίας τους. Η λογοκρισία αποτελεί ίδιον αυταρχικών καθεστώτων.

Στην Ελλάδα, η ελευθερία της τέχνης κατοχυρώνεται από το σύνταγμα του 1825. Έκτοτε, όλες οι αναθεωρήσεις κατοχυρώνουν την ελευθερία της έκφρασης. Επιπλέον, σε διεθνές επίπεδο – και η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα που δεν βλέπει γύρω της – η ελευθερία της έκφρασης προστατεύεται απολύτως» επεσήμανε χαρακτηριστικά η κ. Μενδώνη.

Όπως είπε, «η έμπνευση των καλλιτεχνών, η προσωπική πρόσληψη, η κρίση των ανθρώπων δεν δύναται προφανώς να τεθεί υπό κανονιστικό καθεστώς και έλεγχο, δεν δύναται να ρυθμίζεται στα δικαστήρια ή να σύρεται σε αυτά, αλλά αξιολογείται και κρίνεται από τον καθένα μας, από τη διεθνή κοινότητα».

«Έτσι αξιολογείται και το NETFLIX. Για τον Μέγα Αλέξανδρο και για όλες τις κορυφαίες προσωπικότητες της παγκόσμιας ιστορίας έχουν γραφτεί και ειπωθεί σχεδόν τα πάντα. Είναι το μέγεθος της προσωπικότητας που διαχρονικά προκαλεί το ενδιαφέρον των επιστημόνων, την έμπνευση των καλλιτεχνών, τον θαυμασμό ή τον φθόνο των ανθρώπων και, συνεπώς, την ανεξίτηλη εγγραφή των προσωπικοτήτων αυτών στην ιστορική μνήμη αλλά και στη μυθολογία της ανθρωπότητας» κατέληξε η υπουργός Πολιτισμού.

Μέγας Αλέξανδρος: Το ανιστόρητο Netflix και ο σάλος στα social media

To «Αλέξανδρος: Η γέννηση ενός θεού» είναι η νέα mini σειρά του Netflix που παρουσιάζει μία εκδοχή της ιστορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ξεκινώντας από την άνοδο του στην εξουσία το 336 π.χ μέχρι τον θάνατο του το 323 π.χ.

Και ενώ μέχρι εδώ όλα φαίνονται απολύτως φυσιολογικά «ήρθε» το Netflix με την βοήθεια του  Χόλυγουντ τα κάνουν όλα…μαντάρα.

Βέβαια, γενικά η μυθοπλασία του  Χόλυγουντ  σε ιστορικές ταινίες και ιστορικά ντοκιμαντέρ που αφορούν την αρχαία Ελλάδα, φροντίζουν από κάπου να «μπάζουν», από τους «300» του Λεωνίδα και το «Δις Ις Σπαρτα» μέχρι και τώρα με τον Μέγα Αλέξανδρο που τον εμφανίζουν κάτι λίγο από «φτερού» με πούπουλα και ερωτευμένο με τον Ηφαιστίωνα

Το θέμα με αυτή τη σειρά είναι ότι ήταν αναμενόμενο να γίνει το κόκκινο πανί για τους Έλληνες όταν θα την ανακάλυπταν…και έτσι έγινε.

Ο λόγος είναι ότι στα πρώτα 10 λεπτά της, έχει τον Μέγα Αλέξανδρο να ψιλό-φασώνεται σε μία λίμνη με τον κολλητό του (ή και κάτι παραπάνω) Ηφαιστίωνα.

Μέγας Αλέξανδρος: Η απάντηση μιας καθηγήτριας από την Αγγλία για το…φιλάκι

«Ο Ηφαιστίωνας δεν ήταν απλώς ένας αγαπημένος σύντροφος, αλλά ίσως ο μεγαλύτερος έρωτάς του», λέει η Δρ Σαλίμα Ικράμ, καθηγήτρια στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο του Καΐρου.

Ακόμα, ένας άλλος σύγχρονος ιστορικός που έχει εκφράσει την άποψη ότι ο Ηφαιστίωνας και ο Αλέξανδρος ήταν κάτι περισσότερο από απλοί φίλοι, είναι ο Ρόμπιν Λέιν Φοξ. Μέλος της Βασιλικής Εταιρείας Λογοτεχνίας της Βρετανίας, υπηρέτησε ως ιστορικός σύμβουλος του Όλιβερ Στόουν στην ταινία «Αλέξανδρος» του 2004 με τον Κόλιν Φάρελ στον ομώνυμο ρόλο και τον Τζάρεντ Λέτο στον ρόλο του Ηφαιστίωνα, σύμφωνα με τον «Guardian».

Η τηλεοπτική σειρά του Netflix περιλαμβάνει έξι επεισόδια, τα οποία είναι όλα διαθέσιμα και διαρκούν από 30 έως και 44 λεπτά. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Χιου Μπαλαντάιν.

Στην τηλεοπτική σειρά του Netflix εμφανίζονται και διάφοροι ειδικοί όπως, για παράδειγμα, ιστορικοί και αρχαιολόγοι, μεταξύ των οποίων η καταξιωμένη Ελληνίδα αρχαιολόγος Καλλιόπη Λημναίου – Παπακώστα. Και στο πρώτο της επεισόδιο εξηγεί πώς ο Αλέξανδρος ανέβηκε στην εξουσία στη Μακεδονία. Μέσα από δραματικές αναπαραστάσεις, απεικονίζει τον ίδιο και τον Ηφαιστίωνα ως ρομαντικούς εραστές αλλά και στενούς φίλους που συνεργάστηκαν σε επαγγελματικό και στρατιωτικό επίπεδο. Τον Αλέξανδρο υποδύεται ο Μπακ Μπρεϊθγουέιτ και τον Ηφαιστίωνα ο Γουίλ Στίβενς.

Ήταν όμως ο Μέγας Αλέξανδρος κίναιδος ή όπως θα λέγαμε σήμερα ομοφυλόφιλος;

Τι γνωρίζουμε οι Έλληνες  μέσα απο τις αρχαίες πρωτότυπες ιστορικές πηγές μας ΠΑΝΤΑ με το αρχαίο κείμενο ως οδηγό αλήθειας…
Και ξεκινάμε:
((1))Επειδή θα κάνουμε σωστά τη δουλειά μας θα διασταυρώνουμε και την ιστορική πηγή μας.
Πάμε στον Πλούταρχο στην μοναδική ολοκληρωμένη σωζόμενη βιογραφία του Αλεξάνδρου.
Τι μας γράφει και ο Πλούταρχος : Κεφάλιο 22 “Όταν ο Φιλόξενος, ο αρχηγός των παραθαλάσσιων δυνάμεων, του έγραψε πως ήταν κοντά του κάποιος Θεόδωρος απο τον Τάραντα και πουλάει δύο πολύ όμορφα αγόρια και ήθελε να μάθει αν θα τα αγόραζε, οργίστηκε πολύ και φώναζε πολλές φορές στους φίλους του, ρωτώντας τι αισχρό είχε μάθει γι αυτόν μέχρι τώρα ο Φιλόξενος, έτσι που να τον προσβάλλει με τέτοιες ξενδιάντροπες προτάσεις. Και τον ίδιο τον Φιλόξενο επιτιμώντας τον έντονα σε γράμμα του, τον διέταξε να ξεφορτωθεί τον Θεόδωρο και το εμπόρευμα του…”
Πρωτότυπο: “Ἐπεὶ δὲ Φιλόξενος ὁ τῶν ἐπὶ θαλάττης στρατηγὸς ἔγραψεν εἶναι παρ’ αὐτῷ Θεόδωρόν τινα Ταραντῖνον, ἔχοντα παῖδας ὠνίους δύο τὴν ὄψιν ὑπερφυεῖς,
καὶ πυνθανόμενος εἰ πρίηται, χαλεπῶς ἐνεγκὼν ἐβόα πολλάκις πρὸς τοὺς φίλους ἐρωτῶν, τί πώποτε Φιλόξενος αἰσχρὸν αὐτῷ συνεγνωκώς, τοιαῦτ’ ὀνείδη προξενῶν κάθηται.
τὸν δὲ Φιλόξενον αὐτὸν ἐν ἐπιστολῇ πολλὰ λοιδορήσας ἐκέλευσεν αὐτοῖς φορτίοις τὸν Θεόδωρον εἰς τὸν ὄλεθρον ἀποστέλλειν. ἐπέπληξε δὲ καὶ Ἅγνωνι νεανικῶς γράψαντι πρὸς αὐτόν,
ὅτι Κρωβύλον νεανίσκον εὐδοκιμοῦντ’ ἐν Κορίνθῳ βούλεται πριάμενος ἀγαγεῖν πρὸς αὐτόν. πυνθανόμενος δὲ μισθοφόρων τινῶν γύναια διεφθαρκέναι Δάμωνα καὶ Τιμόθεον Μακεδόνας τῶν ὑπὸ Παρμενίωνι στρατευομένων, ἔγραψε Παρμενίωνι κελεύων, ἐὰν ἐλεγχθῶσιν,
ὡς θηρία ἐπὶ καταφθορᾷ τῶν ἀνθρώπων γεγονότα τιμωρησάμενον ἀποκτεῖναι.”
«Βίοι Παράλληλοι – Συγγραφέας: Πλούταρχος Αλέξανδρος»
((2))Επόμενη πηγή.
Περὶ τῆς Ἀλεξάνδρου τύχης ἢ ἀρετῆς, το δεύτερο έργο του Πλουτάρχου:
Ο Αλέξανδρος ερωτεύτηκε τη Ρωξάνη, την κόρη του Οξυάρτη, που χόρευε ανάμεσα στις άλλες αιχμάλωτες,
ωστόσο δεν την προσέβαλε, αλλά τη νυμφέυτηκε.
Όταν ο Φιλόξενος, ο ύπαρχος των παραλιακών περιοχών της Μικράς Ασίας, έγραψε στον Αλέξανδρο ότι στην Ιωνία ήταν κάποιος νέος, που δεν υπήρχε όμοιός του στα νιάτα και την ομορφιά, και τον ρωτούσε με το γράμμα αν ήθελε να του τον στείλει, ο Αλέξανδρος του απάντησε αυστηρά : “Αθλιότατε απο’ όλους τους ανθρώπους, ποια τέτοια πράξη μου έμαθες ποτέ, ώστε να προσπαθείς τώρα να με κολακεύσεις με τέτοιες ηδονές;”
Πρωτότυπο:”Κἀμοὶ δὴ ταῖς Ἀλεξάνδρου πράξεσιν ἔπεισιν ἐπιφωνεῖν ἀεί «φιλοσόφως»· ἐν τούτῳ γὰρ πάντ´ ἔνεστι. Ῥωξάνης ἐρασθεὶς τῆς Ὀξυάρτου θυγατρὸς ἐν ταῖς αἰχμαλωτίσι χορευούσης οὐχ ὕβρισεν ἀλλ´ ἔγημε· φιλοσόφως. Ἐπιστολὴν δέ ποτε τῆς μητρὸς ἀπόρρητον διερχόμενος, Ἡφαιστίωνος ὡς ἔτυχε παρακαθημένου καὶ ἁπλῶς συναναγινώσκοντος, οὐκ ἐκώλυσεν, ἀλλὰ τὸν δακτύλιον ἑαυτοῦ τῷ στόματι προσέθηκεν αὐτοῦ, κατασφραγισάμενος φιλικῇ πίστει τὴν σιωπήν· φιλοσόφως. Ἀλέξανδρος δέ, Φιλοξένου τοῦ τῆς παραλίας ὑπάρχου γράψαντος, ὅτι παῖς ἐν Ἰωνίᾳ γέγονεν οἷος οὐκ ἄλλος ὥραν καὶ εἶδος, καὶ πυνθανομένου διὰ τῶν γραμμάτων εἰ ἀναπέμψῃ, πικρῶς ἀντέγραψεν «Ὦ κάκιστ´ ἀνθρώπων, τί μοι πώποτε τοιοῦτον συνέγνως, ἵνα τοιαύταις με κολακεύσῃς ἡδοναῖς;»”
«Περὶ τῆς Ἀλεξάνδρου τύχης ἢ ἀρετῆς Λόγος Α΄ Συγγραφέας: Πλούταρχος»
((3))Δεν αν δεν σας φτάνουν όλα αυτά…
“Τις άλλες αιχμάλωτες, όταν ο Αλέξανδρος τις έβλεπε να ξεχωρίζουν για την ομορφιά και την κορμοστασιά τους, έλεγε χαριτολογώντας ότι οι Περσίδες είναι παιδεμός για τα μάτια.
Δείχνοντας όμως και εκείνος, απέναντι στην ομορφιά τους, την ομορφιά της εγκράτειας του και της σύνεσης του, τις απομάκρυνε σαν άψυχα αγάλματα.”
«Πλουτάρχου Βίοι Παράλληλοι, Αλέξανδρος κεφάλαιο 21»
Πρωτότυπο: Κεφ. [21] “τὰς δ’ ἄλλας αἰχμαλώτους ὁρῶν ὁ Ἀλέξανδρος κάλλει καὶ μεγέθει διαφερούσας, ἔλεγε παίζων ὡς εἰσὶν ἀλγηδόνες ὀμμάτων αἱ Περσίδες. ἀντεπιδεικνύμενος δὲ πρὸς τὴν ἰδέαν τὴν ἐκείνων τὸ τῆς ἰδίας ἐγκρατείας καὶ σωφροσύνης κάλλος, ὥσπερ ἀψύχους εἰκόνας ἀγαλμάτων παρέπεμπεν”
((4))“Πρώτα λοιπόν ο σκοπός της εκστρατείας αποδεικνύει τον άνδρα (Αλέξανδρο), επειδή δεν συνέλαβε στο μυαλό του να αποκτήσει πλούτη και να απολαύσει την ευμάρεια και την ηδονή, αλλά να ενώσει όλους τους ανθρώπους με την ειρήνη και την επικοινωνία”
«Πλουτάρχου Ηθικά , Περί της Τύχης ή Αρετής Αλεξάνδρου κεφάλαιο 9»
Πρωτότυπο: [9] “Οὐκοῦν πρώτη μὲν ἡ τῆς στρατείας ὑπόθεσις φιλόσοφον τὸν ἄνδρα συνίστησιν, οὐχ ἑαυτῷ τρυφὴν καὶ πολυτέλειαν ἀλλὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ὁμόνοιαν καὶ εἰρήνην καὶ κοινωνίαν πρὸς ἀλλήλους παρασκευάσαι διανοηθέντα.”
((5)) “Γάμο πραγματικό έκανε μονάχα με την Ρωξάνη, διότι την ερωτεύθηκε.
Την Στάτειρα την κόρη του Δαρείου, την νυμφεύθηκε για τα συμφέροντα του Κράτους. Στις άλλες Περσίδες έδειξε τόση σωφροσύνη, όση ανδρεία στους Πέρσες. Γιατί δίχως την θέληση της, δεν είδε καμμία, και όσες είδε τις προσπέρασε με μεγαλύτερη φρόνηση απο όσες δεν είδε. Και αν και ήταν σε όλους καλός, στις ωραίες, ειδικά για αυτό, φερόταν με μεγάλη υπερηφάνεια. Και για την ομορφιά της γυναίκας του Δαρείου, που ήταν ωραιοτάτη, δεν ήθελε να ακούσει κουβέντα.”
«Πλουτάρχου Ηθικά, Περί της Τύχης ή Αρετής Αλεξάνδρου Λόγος Β’ 6»
Πρωτότυπο: ” Ἔγημε δὲ Ῥωξάνην ἑαυτῷ μόνην ἐρασθείς, τὴν δὲ Δαρείου Στάτειραν τῇ βασιλείᾳ καὶ τοῖς πράγμασι (συνέφερε γὰρ ἡ τῶν γενῶν ἀνάμιξις), τῶν δ´ ἄλλων Περσίδων ἐκράτησε τοσοῦτον σωφροσύνῃ, ὅσον ἀνδρείᾳ Περσῶν· ἄκουσαν μὲν γὰρ οὐδεμίαν εἶδεν, ἃς δ´ εἶδε μᾶλλον ἢ ἃς οὐκ εἶδε παρῆλθε.
Καὶ πᾶσιν ὢν τοῖς ἄλλοις φιλάνθρωπος, μόνοις ὑπερηφάνως τοῖς καλοῖς ἐχρῆτο. Περὶ δὲ τῆς Δαρείου γυναικός, εὐπρεπεστάτης γενομένης, οὐδὲ φωνὴν ἐπαινοῦσαν τὸ κάλλος ἤκουσεν· Περὶ τῆς Ἀλεξάνδρου τύχης ἢ ἀρετῆς”
Όπως είναι πασιφανές κανένας σοβαρός ιστορικός δεν έχει αφήσει καμία υπόνοια ότι ο Αλέξανδρος είχε ομοφυλοφιλικές τάσεις.
Όλα είναι προϊόντα διαστρέβλωσης της αλήθειας…απο το 2004, ξεκίνησε μία εκστρατεία προπαγάνδας περί ομοφυλοφιλίας του Αλεξάνδρου, τότε που ο Όλιβερ Στόοουν με την ταινία “Αλέξανδρος” πέρασε το πρώτο μήνυμα.
Αλλά η … “ιστορία έχει γράψει ποιος ήταν ο Αλέξανδρος και δεν μας ενδιαφέρει η οπτική του Χόλυγουντ”

Μέγας Αλέξανδρος: Το Twitter ξεσπά

Θύελλα αντιδράσεων, από εξαγριωμένους θεατές στα social media, ξεσήκωσε το ντοκιμαντέρ «Alexander: The Making of a God», που αναφέρεται στη ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου (διαστρεβλωμένη) και έκανε πρεμιέρα την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου στο Netflix.

«Θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέραμε», γράφει ένας χρήστης. «Μήπως να αρχίζαμε μαζικές μηνύσεις όπως είχε κάνει η Αίγυπτος», συμπληρώνει ένας άλλος.

Μέγας Αλέξανδρος: «Θέλουν να πουλήσουν. Της μόδας οι σχέσεις μεταξύ ανδρών» είπε ο Θάνος Βερέμης

Να μη δίνουμε σημασία σε εκπομπές και αναφορές όπως η νέα παραγωγή του Netflix, η οποία παρουσιάζει τον Μέγα Αλέξανδρο ομοφυλόφιλο ζήτησε ο καθηγητής Θάνος Βερέμης.

Ο ομότιμος καθηγητής Πολιτικής Ιστορίας Θάνος Βερέμης μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό «Action» για την επίμαχη σκηνή του ντοκιμαντέρ με θέμα τον Έλληνα στρατηλάτη, η οποία προκάλεσε αντιδράσεις.

«Θέλουν να τις πουλήσουν. Πώς θα τις πουλήσουν; Βάζουν και λίγο σεξ μέσα. Ιδίως σεξ μεταξύ ανδρών, είναι και της μόδας. Κι όλα αυτά περνάνε πιο ευχάριστα. Αντί να δείχνουν τις εκστρατείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου και τι σοφιζόταν κάθε φορά για να κερδίσει μια δύσκολη μάχη, βάζουν και σεξ μέσα. Δεν πρέπει να τα παίρνουμε στα σοβαρά», ανέφερε αρχικά ο καθηγητής. Σημείωσε δε πως «αυτά είναι τεχνάσματα των κατασκευαστών».

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com