Αττική Οδός: Στα 2,5 ευρώ τα διόδια, επιβεβαιώνει ο Καραμανλής

Η απόφαση της κυβέρνησης εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, σημειώνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

by Times Newsroom

Στα 2,5 ευρώ ανέρχεται το ύψος του τέλους διοδίων που προβλέπεται στη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, επιβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Σε δήλωσή του ο υπουργός αναφέρει:

«Από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».

Ο διαγωνισμός

Σημειώνεται ότι το κείμενο που παρέλαβαν οι ενδιαφερόμενοι θα τεθεί σε διαπραγμάτευση πριν οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο και οι διατυπώσεις και βάσει αυτού θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές οι υποψήφιοι όμιλοι. Στόχος της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ είναι η διαδικασία υποβολής προσφορών να έχει ολοκληρωθεί πριν από τις εκλογές, με την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης να λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές o διεθνής όμιλος Abertis, η ιταλική INC SpA (Gruppo Fininc), η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ – Adrian Infrastructure, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Centier, η κοινοπραξία Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco, η κοινοπραξία της Egis Projects με τις επενδυτικές εταιρείες Bauban και DIF, η κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου με την αυστραλιανή Macquarie και η κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partners.

Η υφιστάμενη σύμβαση περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, υπάγεται επίσης στην Αττική Οδό.

Σχετικά Άρθρα

Leave a Comment

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή