Η Ελλάδα πριν και μετά την καταστροφή

Σχεδόν δύο εβδομάδες από το ξέσπασμα της θεομηνίας που χτύπησε τη Θεσσαλία και ακόμα δεν έχει αποτυπωθεί πλήρως το μέγεθος της καταστροφής.

by Times Newsroom
Πάνος Αμυράς

Χωριά παραμένουν κάτω από τα λασπόνερα, με τους κατοίκους τους να αδυνατούν να φτάσουν στα σπίτια τους για να αντικρίσουν ό,τι απέμεινε, γέφυρες έχουν καταρρεύσει, το οδικό δίκτυο της περιοχής έχει διαλυθεί, ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών-Θεσσαλονίκης παραμένει κλειστός στο ύψος της Λάρισας, ενώ και ο σιδηροδρομικός άξονας ξηλώθηκε ολοσχερώς.

Εάν σε αυτά συμπεριλάβουμε τις μεγάλες ζημιές στις αγροτικές καλλιέργειες και το ζωικό κεφάλαιο, τότε ο λογαριασμός των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ μπορεί να φαίνεται συντηρητικός σε σχέση με την πραγματικότητα.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σημείο τομής για τη σύγχρονη Ιστορία της Ελλάδας, τα δεδομένα προ και μετά την καταστροφή της Θεσσαλίας έχουν ανατραπεί πλήρως και η προσπάθεια ανασυγκρότησης δεν μπορεί να πετύχει με τις «συνήθεις διαδικασίες», αυτές άλλωστε ακολουθήθηκαν μετά τον «Ιανό» και αποδείχθηκαν ανεπαρκείς για να περιορίσουν το κακό.

Οι ακραίες κλιματολογικές συνθήκες θα πλήττουν συχνότερα και εντονότερα τη χώρα μας, όπως συνολικά και τη Μεσόγειο. Οι σταθερές του χθες δεν έχουν θέση στο σήμερα, και πολύ περισσότερο στο σχεδιασμό του αύριο.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη καλείται μέσα από τη μεγαλύτερη καταστροφή που βίωσε η χώρα τις τελευταίες δεκαετίες να δημιουργήσει συνθήκες αναγέννησης της περιοχής. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να αλλάξουν τα πάντα στη λειτουργία του κράτους, ενώ κρίσιμες είναι οι κατευθύνσεις που θα δοθούν για την ανάπτυξη του αγροκτηνοτροφικού τομέα.

Η Θεσσαλία απαιτεί ολοκληρωμένο σχέδιο επανεκκίνησης, η κατάσταση δεν διαφέρει πολύ από τις εικόνες που βλέπουμε τακτικά σε αμερικανικές Πολιτείες μετά από τυφώνες.

Κάθε πρόβλημα αντιμετωπίζεται με νέου τύπου λύσεις. Ο χρόνος και ο τρόπος κατασκευής των έργων υποδομής πρέπει να τροποποιηθούν ώστε να υλοποιούνται ταχύτερα (με διαδικασίες-εξπρές σε ό,τι αφορά τη δημοπράτησή τους) και με προδιαγραφές που θα λαμβάνουν υπόψη την παράμετρο της κλιματικής κρίσης. Το ίδιο ισχύει και για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ας γίνει νέα χάραξη, προκειμένου να μην έχουμε τα ίδια αποτελέσματα, σήμερα η βασική γραμμή μπορεί να παραμείνει κλειστή για επιβατικές αμαξοστοιχίες έως και ένα χρόνο! Αγρότες και κτηνοτρόφοι θα ανακάμψαν εάν, παράλληλα με τα πακέτα στήριξης, δοθούν κίνητρα για να φτιάξουν σύγχρονες μονάδες, που θα αντέχουν στο χρόνο και δεν θα βρεθούν στο έλεος των πλημμυρών.

Η Θεσσαλία χτυπήθηκε, αλλά τα τραύματα στην οικονομική και κοινωνική ζωή της δεν θα επουλωθούν με «μπαλώματα» και προχειροδουλειές.

Ο πρωθυπουργός, στην αποψινή ομιλία του, θα αναπτύξει το πρόγραμμά του για τη «νέα Θεσσαλία», στην πράξη για τη «νέα Ελλάδα», γιατί οι παθογένειες δεκαετιών και οι ελλείψεις υποδομών δεν περιορίζονται μόνο μεταξύ Καρδίτσας, Βόλου και Λάρισας. Εκτείνονται από τον Εβρο και τη Φλώρινα μέχρι το Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη. Η έννοια της περιφερειακής ανάπτυξης απέκτησε άλλες διαστάσεις μετά την καταστροφή στον Κάμπο, για αυτό και δεν συγχωρούνται αποτυχίες και καθυστερήσεις.

ΠΗΓΗ:  EleftherosTypos.gr

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com