Το πολλαπλό σχολικό βιβλίο σε αδιέξοδο

Όταν μια κυβέρνηση δεν μπορεί να εκσυγχρονίσει και να ανανεώσει τα βασικά εργαλεία της θεσμικής γνώσης είναι βέβαιο ότι αδυνατεί να προχωρήσει σε μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα στην εκπαίδευση και στον εκδημοκρατισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

by Times Newsroom

Ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής

Είχαμε επισημάνει από τον Ιανουάριο την προχειρότητα και το ατελέσφορο στο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για την εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα αναφέραμε. «Για πολλοστή φορά – από τις προγραμματικές δηλώσεις της μέχρι σήμερα – η κ. Κεραμέως εξαγγέλλει το πολλαπλό σχολικό βιβλίο. Πρόκειται για επικοινωνιακή και δημαγωγική πολιτική, αφού το θέμα δεν έχει προχωρήσει. Ο όλος σχεδιασμός έχει ουσιαστικά αποτύχει».
Παρεμβαίνουν τώρα οι επαγγελματικοί φορείς των Εκδοτών – «Σύλλογος Εκδοτών Επιστημονικών Βιβλίων» και «Ένωση Ελληνικού Βιβλίου» –, προσφεύγουν στο ΣτΕ και ουσιαστικά καταδεικνύουν και από τη δική τους πλευρά το αδιέξοδο που έχει δημιουργήσει η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας.

Έτσι πάει χαμένη η πολυδιαφημισμένη υπόθεση του πολλαπλού βιβλίου. Η απουσία διαλόγου με εκπαιδευτικούς φορείς και με τους φορείς των εκδοτών, που εκ των πραγμάτων θα αναλάμβαναν και την υλοποίηση, και κυρίως η γνωστή αλαζονεία της Υπουργού Παιδείας είχαν ως νομοτελειακό αποτέλεσμα το σημερινό αδιέξοδο.

Η κ. Κεραμέως μπορεί να έφυγε. Αλλά ποιος και πώς θα «συμμαζέψει τα κομμάτια» που άφησε, πώς θα αιτιολογηθούν οι χαμένοι οικονομικοί πόροι και κυρίως πώς θα αντιμετωπιστεί η στασιμότητα των σχολικών βιβλίων, που έχουν να ανανεωθούν από το 2000 στις εποχές διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ;

Όταν μια κυβέρνηση δεν μπορεί να εκσυγχρονίσει και να ανανεώσει τα βασικά εργαλεία της θεσμικής γνώσης είναι βέβαιο ότι αδυνατεί να προχωρήσει σε μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα στην εκπαίδευση και στον εκδημοκρατισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Είναι μια πολιτική που, αντί να βλέπει στο μέλλον, έχει αγκιστρωθεί στο χθες με βαθιά συντηρητική λογική.  

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή