Οδοιπορικό στην εκπαίδευση –  Tο Μουσικό Γυμνάσιο της Μαζαρακιάς στην Ηγουμενίτσα

Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τέτοια σχέση με τη γνώση, ώστε να μετασχηματίζει διαρκώς τη ζωή μας; Πώς μπορούμε να καλλιεργούμε το πνεύμα μας, για να μας απελευθερώνει από τις προκαταλήψεις, τους δογματισμούς, την άγνοια;

by Νίκος Τσούλιας

Του  Νίκου Τσούλια                                                                          

Μπροστά στον πίνακα. Άδεια η αίθουσα. Λείπουν οι πρωταγωνιστές. Οι καρέκλες, παράξενες χωρίς παιδιά, περιμένουν κάθε φορά, κάθε ημέρα. Κοιτάνε όλες εκεί, στην εστία της μάθησης. Πρωινό κάποιου Σαββάτου του Οκτώβρη του 2023. Μουσικό Γυμνάσιο Μαζαρακιάς στην Ηγουμενίτσα.

Η ιστορία πήρε πάλι τη γραφίδα της. Θα ξαναγράψει μαθητικές αφηγήσεις, όνειρα και φιλοδοξίες παιδιών… Παλιό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο. Οι πολλοί κάτοικοι έφυγαν. Είχαν φτωχύνει. Οι πόλεις τους δελέασαν. Η ζωή του χωριού ερημωμένη.

Μια ιδέα άλλαξε τον μονόδρομο της φυγής και της εγκατάλειψης. Το σχολείο επέστρεψε ως Μουσικό Γυμνάσιο, ως σχολείο όλης της περιοχής αυτή τη φορά και όχι μόνο του χωριού. Οι λιγοστοί κάτοικοι αναθάρρησαν. «Άλλαξε η ζωή μας. Οι παιδικές φωνές μάς ξαναζωντάνεψαν. Είμαστε τόσο χαρούμενοι». Τώρα ήλθε και η Τέχνη. Η Μουσική θα γοητεύει τις ψυχές μικρών και μεγάλων.

Η γαλήνη απλωμένη στην αίθουσα. Φως παντού. Η φύση …έμπαινε μέσα. Ο ήλιος γενναιόδωρος. Τα αγριολούλουδα μας είχαν καλημερίσει πρώτα απ’ όλους – γεμάτος ομορφιά ο περισσός χώρος γύρω από το σχολείο.

Οδοιπορικό στην Ήπειρο. Θα έλθουν κι άλλα οδοιπορικά. Κι άλλες περιφέρειες …περιμένουν. Η παιδεία στο προσκήνιο. Οδοιπορικό γεμάτο σχολεία και εκπαιδευτικούς. Συναντήσεις, διάλογοι, σχόλια, προβληματισμοί, προτάσεις, ιδέες, χαμόγελα, απαιτήσεις, διεκδικήσεις, κριτική.

Μπροστά στον πίνακα. Η εκπαίδευση και η πολιτική, ο Τομέας Παιδείας και ο Τομεάρχης Παιδείας στη Βουλή, ο εκπαιδευτικός και ο βουλευτής, ο Στέφανος Παραστατίδης. Αναρωτιούνται, στοχάζονται, αναζητούν. Πώς μπορεί να γίνει η παιδεία και η μόρφωση παντοτινό καθημερινό μέλημα του πολίτη, της πολιτικής, της πολιτείας;

Πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τέτοια σχέση με τη γνώση, ώστε να μετασχηματίζει διαρκώς τη ζωή μας; Πώς μπορούμε να καλλιεργούμε το πνεύμα μας, για να μας απελευθερώνει από τις προκαταλήψεις, τους δογματισμούς, την άγνοια;

Οδοιπορικό στην Ήπειρο, ανατομία στις «ανισότητες στην εκπαίδευση». Μεγάλη η πρόκληση. Οδοιπορικό για την «πολιτική πρόταση» μέσα από την ίδια την εκπαίδευση. Θα τα καταφέρουμε; Θα αγωνιστούμε…

 

 

Σχετικά Άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, δίνετε την συγκατάθεσή σας για την χρήση των cookies. Aποδοχή

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com